Skole DM i Skydning

Skole DM i skydning er en turnering for hele klassen. Skydning er en sjov, anderledes og udfordrende idræt, hvor du lærer at arbejde med koncentration, udholdenhed og balance.

Skole DM i skydning er en årligt tilbagevendende konkurrence for elever i 5. klasse fra hele landet, arrangeret af DGI og Dansk Skole Idræt i de lokale skytteforeninger. Konkurrencen kulminerer i en landsfinale, hvor der er pengepræmier til klassekassen på spil.

Læs mere på www.dgi.dk/skoledmskydning

Alle landets 5. klasser kan deltage.  I Galten skytteforening invitere vi alle 5. klasser fra følgende skoler i vores lokalområde:

• Gyvelhøjskolen
  • Herskindskolen
  • Skovbyskolen
  • Hestehaveskolen
  • Stjærskole

Træningen starter vi med i skoleårets begyndelse efter sommerferien her inviteres de lokale 5. klasser til en introduktionsaften og prøveskydning første tirsdag i september måned.

De efterfølgende tirsdage frem til efterårsferien i uge 42 er der mulighed for at komme og træne gratis 3 gange. hvis eleverne ønsker mere træning er de også velkommen til at komme flere gange inklusive mandage hvor der er nomal riffelskydning for foreningens øvrige medlemmer. Det koster 25 kr pr skydning.

Fredag i efterårsferien skydes diplomskydninger der indsendes til DGI for den videre deltagelse i turneringen.

De bedste hold fra regionen går videre til en landsdelsfinale i Randers Skyttekreds hvor de 3 bedste hold fra Østjylland går videre til en landsfinale i Vingsted i slutningen af november.

Diplomskydningerne, Landsdelsfinale og finale er også gratis at deltage i.

Hvis Eleverne deltager i Skole DM i Skydning, giver vi gratis medlemskab i Galten Skytteforening resten af året, hvilket åbner for at kunne deltage i andre turneringer, træning og det daglige klubliv.

Her nedenfor kan du se billeder fra skole DM i Skydning gennem årene